Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

"Borba za obrazovanje" - otpor degradaciji prosvetne struke

Komentari (15) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 27 januar 2015 11:30
Zoran Đorđević
Obezvređivanje koje se time vrši lokalno, nad jednim od najobrazovanijih slojeva u javnom sektoru jedne države ima globalne posledice po državu. Sa tim posledicama suočavamo se svakodnevno, počev od kupovine diploma i odobravanja sumnjivih doktorata, preko završavanja privatnih „stručnih“ škola i fakulteta koji niču kao pečurke posle kiše, sve do oglasa za poslove za koje do juče nije postojao ni naziv.
To nije slučajno. To i jeste cilj globalizma. Pogubne posledice se ne vide odmah. A kad se vide onda je kasno.
Preporuke:
49
0
2 utorak, 27 januar 2015 12:42
Forever Jang
U prosveti sam preko 30 godina. Prosveta je srozana na vrlo nizak nivo. Naša deca, zaključno sa diplomcima fakulteta, nemaju znanje. Oni imaju informacije, ali nemaju znanje. Oni nisu sposobni za samostalni rad. Oni mogu samo biti operateri, a nikakva kreativnost im se ne dozvoljava. Da li je to namera? Svakako da jeste. Naša deca ne treba da budu kreativna. Oni moraju da budu robovi. E takvo je stanjnj našeg školstva, i budućnosti naše dece.
Po meni, prvi korak je: HITNO UKINUTI BOLONjU!!!!
Preporuke:
51
2
3 utorak, 27 januar 2015 13:12
Drinko Končarević
Veći deo situacije (krivice) u kojoj su prosvetari danas, sami su krivi. Nije mi poznato da su prosvetari ikada održali štrajk, posle saznanja da je neko od njihovih kolega poklonio, prodao ocenu ili iz nekog trećeg razloga, nekoj jedinki omogućio nepošteno sticanje diplome. Kad to nisu sami uradili, kako da im društvo pomogne? Osobe sa nepošteno stečenim diplomama obično završe na rukovodnim mestima. Njihovo razmišljanje je: kad sam ja tako lako stekao diplomu, znači da to nije vredno, znači prosvetarima ne treba davati platu...Naravno, tako umni i obrazovani su doprineli razvoju bele kuge kao i odlasku onih koji su bili mladi, obrazovani, kreativni. Kad Vam takvi odu a novih zbog bele kuge nema, šta nam ostaje? Malo pametnih ali nemoćnih, većina glupih, bandoglavih rukovodilaca sa karakteristikama psihopata i njihovog izrazitog egoa poltronskih crta, okruženi sa prosvetarima koji su im sve to omogućili. Zakon setve-žetve je, nadam se, svima postao jasan.
Preporuke:
14
61
4 utorak, 27 januar 2015 14:45
binsr
Švedski model obrazovanja koje je privatizovano a država umesto finansiranja škola pare(vaučer) daje drugoj strani koja posle bira gde će i kako obrazovati sebe. Tako dolazimo do toga da se škole na tržištu bore za svakog učenika, poboljšavajući programe. Treba izbaciti upisne kvote jer neko ko bi voleo da bude fizioterapeut i to ga zanima, a nije odličan nema pravo da uči to što ga zanima. Naše obrazovanje treba reforme, a te reforme prosvetari nikad neće pokrenuti, jedino kad se oni bune je kad im smanje plate
Preporuke:
23
15
5 utorak, 27 januar 2015 15:09
Konobar
VLAST ima zadatak od GAZDE...da školuje radničku klasu za rad u njivama i za rad u fabrikama stranih investitora.

Primer GRČKE je odličan!
Preporuke:
27
0
6 utorak, 27 januar 2015 15:30
virus koji razara
Osnovni problem našeg školstva je nakaradni Zakon o osnovama obrazovanja i vaspitanja kao i masovno zapošljavanje svršenih studenata sa privatnih "fakulteta".
Preporuke:
23
0
7 utorak, 27 januar 2015 16:18
Roditelj
Odavno nas niti leče najbolji, niti nam sude najbolji, niti nas uče najbolji. Ne postoji primer da je ijedan prosvetni radnik, kao ni lekar ili sudija, ustao protiv načina na koji se zapošljavaju ljudi u prosveti, zdravstvu i pravosuđu. Svi ćute, a mi plaćamo i njih i sve dodatne usluge. Niko ne spominje činjenicu da su to retki poslovi u Srbiji na kojima dočekate penziju, bez neizvesnost, straha...Nikada niko od prosvetnih radnika nije ustao u odbranu naše dece koja se savijaju pod teretom preteških torba, jer je neophodno da iz svakog predmeta imaju po nekoliko udžbenika i radnih svesaka (moje dete samo iz likovne kulture i muzičkog ima udžbenik,radnu svesku i svesku, a ide tek u 3. razred????).Niko od prosvetnih radnika nije ustao protiv bezobrazno skupih eskurzija koje počinju već u prvom razredu (setite se kada ste vi išli na prvu eskurziju,niko od njih se ne protivi tome što se školske sale iznajmljuju raznim udruženjima, niko nije ustao protiv nasilja u školi...Zašto mi njih da podržimo?
Preporuke:
10
18
8 utorak, 27 januar 2015 16:39
miko
...Sasvim je sigurno da dodatnim siromašenjem ionako siromašnog naroda, sa prosvetom koju nijedna vlast do sada nije tako ponizila i potcenila, Srbija ne može postati ni ekonomski ni politički stabilna, pogotovo ako se ima na umu da na izbore 2014. nije izašlo skoro 50% građana, te da nema nikakve dileme da broj nezadovoljnih „merama štednje“ – koje podržava čitav svet, među onima koji su glasali ovu vlast, nije zanemarljiv.
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/18/sta-zna-narod/
Preporuke:
8
0
9 utorak, 27 januar 2015 17:02
e srbi su najobazovaniji narod evo kako
Prvo kukaju pa brane drzavu pa sve i ustav i sve
kad udju u partiju ucute se
unutra je svet za sebe i za napredovanje
onda postanu najveci zapadnjaci kako se novcanik
puni raste lova dobija
i na kraju slusaju zamo nemacku i americku
ambasadu i savete
i postanu pravi nemci i amerikanci
i sta obrazovanje
super je bre
ovi strajkovi su smejurija
brane se seme i fraze i ugovori i neverovatne stvari a celina se uopste nevidi ...
a kako ce se zavrsiti
e pitajte svetog savu
ni on nezna

pozdrav iz asije gde je nemoguce zamisliti tako obrazovane ljude kao u srbii , tamo je glup a vredan svet eto tako xinnien kuaile 2015
Preporuke:
5
38
10 utorak, 27 januar 2015 22:45
roditeljski
Roditelju,pozdrav za komentar.
Uz dodatak,da nam decu uče ne samo korupciji,već čudnoj logici da je školovanje besplatno!
U stvarnosti,sistem pravi mediokritete,što bi rekao Konobar,jeftinu radnu snagu.
Preporuke:
3
8
11 utorak, 27 januar 2015 23:34
Observantes
Ne znam ko je autor teksta ali je tekst fantastičan. Nema paperja. Autor je produhovljeni posvećenik koji alarmantno apeluje. Hvala autoru koji sistematično identifikuje problem. Kad banditi ekonomski devastiraju državu (od spolja ekonomske sankcije Srbiji, od iznutra 5. oktobar) onda pitanja, koja se inače nepostavljaju, budu na neprirodnom dnevnom redu. Kad nema hrane onda je vukovima dovoljno „baciti kosku“ i podaviće se među sobom. Autor sve bitno taksativno nabraja. Gluposti tipa: godišnji odmori, ekskurzije, pritisci pozicioniranih roditelja koji imaju „idealno“ dete ali su ga nastavnici upropastili, itd. nisu za komentarisanje. Jedno je činjenica: da žrtva savesnih (verujem i da je autor takav), onih koji visoko rangiraju društveni ugovor, nosi i održava devastiran sistem školstva, zdravstva i sudstva na kakvom takvom nivou...
Preporuke:
12
2
12 utorak, 27 januar 2015 23:36
Observantes
...Ogromno je to herojstvo ovih uposlenika, do u čoveka, do u njegovo zdravlje i ekonomski status ali i žrtvu porodice. Ekonomski status tog srednjeg sloja društva nije kategorija koja se odnosi na komfor. Ne, on se odnosi na osnovnu revitalizaciju (to autor upravo govori) jednog profesora, lekara, sudije: mentalno i telesno (da bude zdrav) i stručno (doedukacija u kontinuitetu čime se nivo obrazovanja, zdravlja i dekriminalizacije nacije održava na što višem mogućem nivou radi opšteg društvenog napretka. Još jednom, hvala autoru!
Preporuke:
9
0
13 sreda, 28 januar 2015 11:41
Super Stupid
"sistematsko urušavanje obrazovnog sistema..."

Cilj je jasan, stvaranje jeftine neobrazovane radne snage koja će biti bespoštedno eksploatisana.
Preporuke:
17
1
14 petak, 30 januar 2015 00:43
istina
Čestitke za članak!Ovo sam hteo sam da napišem, ali se već nalazi u njemu:
"...stiglo se do toga da ostali radnici u javnom sektoru bez dana škole imaju prosečnu platu koja je daleko veća od plate prosvetnog radnika."

Primera radi, upravnik jednog malog muzeja u Beogradu (manje od 10 zaposlenih), ima skoro dva puta veću platu (i službena kola i nadoknadu troškova) nego direktor škole s 1.200 đaka, 100 zaposlenih, velikom zgradom i salom, dvorištem sa raznim problemima, ne računam još i 2.500 roditelja s kojima se posredno valja nositi.

A upravnik muzeja je postavljen po prijateljskoj ili partijskoj vezi, bez izbora, bez ikakvog iskustva i veze s muzejima.
Preporuke:
5
0
15 petak, 30 januar 2015 00:53
Božidar
Još jedan odličan tekst na zadatu temu. Ali, šta sa njime? Polako se utapamo u kritizerki lavirint u kome kritika, sve lepše i oštroumnija, postaje sama sebi svrha.

U mojoj firmi je više od polovine fakultetski obrazovanih ljudi spremno da "preuzme odgovornost" i sedne u direktorku fotelju, odakle će terati druge da rade. Svi bi da upravljaju i da se u tome troše koliko god treba.

Moja je najcrnja slutnja da to nije (samo) zato što ne žele da rade svoj posao - već zato što ga ne znaju! Takvi nam na žalost sve više izlaze sa fakultetskim diplomama.

Plašim se da je tako i sa nastavnim kadrom, i to na svim nivoima. Da se ne lažemo: učitelji i nastavnici po srednjim školama su uglavnom bili najslabiji studenti. Fakultetski profesori ne rade po proverenim udžbenicima, već insistiraju na (svojim) sumnjivim skriptama, itd. Ja sam učio po kvalitetnijim udžbenicima od moje dece!

A programi sve "bolji" i "kvalitetniji". Je li to civilizacijski napredak?
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner